Monday, July 11, 2011

بی شرمی و وقاحت تا چه حد!

"نامیسنگا ال قویوپ، باشدان آلار چأشووی
یاغشی گون گؤرکزمأن حأضیر بولدی هیهات!

  خبر کوتاه ولی بسیار تکان دهنده بود. مقامات رسمی ج. اسلامی به غارت ثروت های ملی مان بسنده نکرده، این بار به تجاوز ناموس و شرف تورکمن دست یازیدند. بنابه اطلاعات فیس بوک "حاجی دأده" خبر از این قرار است:

"چند روز پیش موقع امتحانات دانشگاهها خبردار شدیم که یک مقام از حراست موسسه آموزش عالی گنبد که الان دانشگاه کشاورزی گنبد شده دختر های دانشجوی ترکمن رو اغفال و تهدید… می کرده است.
وقتی این خبر رو دانشجو یان پسر و یک مسئول زن (که  ترکمن هست) می شنوند با هم قرار می گذارند که دوباره که هروقت اون کثافت دختری رو به اتاقش دعوت می کنه هرطور شده از قضیه سر در بیاورند. چند تن از این دانشجو یان پسر و آن خانم ترکمن یک روز با هماهنگی از قبل، به اتاق این مقام حراست میروند و وقتی در میزنند در را باز نمی شود. آنها به زور در را می شکنند بعد می بینند که دختر ترکمن (م. ش) ساکن گنبد، تنها با اون کثافت (ریس حراست دانشگاه- جعفری) نیمه عریان و در حال پوشیدن لباسها هستند و …
  ماجرا از این قراره که این کثافت به دخترای دانشجو می گفته که اگه "پیشنهادش" را قبول کنند برایشان تو امتحانات نمره بگیره و اگه قبول نمیکردن تهدیدشان میکرد که تو امتحانات ردشان خواهد شد.
  شب همان اتفاق ساعت 1 دانشجویان خوابگاه از ترکمن گرفته تا سایر دانشجویان به شعار دادن در حیاط خوابگاه (که چند صد متری با دانشگاه فاصله دارد) می پردازند:
شعارهای دانشجویان: (جعفری بی ناموس حیا کن حراست را رها کن)- و همدست این کثافت رئیس دانشگاه (دکتر ستاریان) نیز شعار می دهند (ستاریان حیا کن دانشگاه گنبد را رها کن)
 ساعت 1:30 کار به ماموران انتظامی میکشد که با 2 ماشین الگانس و 1 تویوتا و چند سمند، نزدیک 6 ماشین از نیروی انتظامی، که قائله را ختم "بخیر" میکنند.
  بعد از این ماجرا قرار بود جعفری(رئیس حراست دانشگاه) را اخراج کنند، اما اون کثافت دوباره آن دختره را تهدید کرده که وی را از دانشگاه بیرون می اندازه و … و ازش به زور یک تعهدنامه گرفته که همه این ماجرا یک پاپوش بوده علیه این حراستیه (جعفری). الان هم دوباره خانم مسئول ترکمن و دانشجوهای پسر رو متهم کردند.
احتمال صد در صد این اوّلین قربانی نبوده که این کثافت بهش تجاوز کرده و احتمالاً آمار خیلی خیلی زیاده.
در حال حاضر دو نفر از دانشجویان ترکمن که اعتراض شدیدتری داشتند مورد مؤاخذه  قرار گرفتند و به احتمال 90% بمدت 3 ترم از دانشگاه اخراج خواهند شد.
 محل واقعه:دانشگاه کشاورزی گنبدکاووس-- رئیس دانشگاه: دکتر ستاریان-- رئیس حراست:کثافت جعفری"
--------------------------------------------------------------------------------

 و اما عکس العمل ما چگونه می تواند باشد:
 هئیتی مرکب از پزشک، خانواده دانشجوی مزبور و افراد معتمد و سرشناس تورکمن مسئله را پیگیری کنند. گزارش تهیه شده توسط این هئیت به دادستانی انقلاب اسلامی گنبدقابوس ارسال و یک نسخه آن نیز به دادستانی کل کشور ارجاع شود. مسئله را بصورت وسیع رسانه ای کرد تا افراد دیگری چون جعفری جسارت تجاوز به ناموس تورکمن را به خود راه ندهند. اگر توان اعتراض داشته باشند، روحانیون تورکمن می توانند در این امر پیشقدم شده تا روشن شدن تمامی جزئیات و به مجازات رسیدن مجرمین اعتراضات خویش را به صور گوناگون نشان دهند، حتی شده در مقابل دادستانی شهر گنبد به تحصن بنشینند. از دانشجویان معترض و دیگر کسانی که در افشای این عمل شوم دخیل بودند، رفع ظلم شده آنها بتوانند به تحصیل خویش ادامه دهند. مسلما دادستانی گنبد و دادستانی کل کشور و دیگر متجاوزین به حقوق ملی ملت ما همه از یک قماش اند و توجهی به شکایات تورکمن نخواهند کرد، ولی مسئله را می توان از طریق گوناگون پیگیری کرد.
  بی تفاوتی به این مسئله مسلما جانیان و متجاوزین به نوامیس مردم را جری تر ساخته، فردا گریبان خواهران همه ما را خواهد گرفت.
اعتراض کنیم و نشان بدهیم که هستیم-  و به همه بگوییم ملت تورکمن نمرده است!
آرنه گلی
مدیر مرکز مطالعات تورکمن شناسی
یازدهم جولای 2011

No comments:

Post a Comment